GRAFIKA — STUDIA JEDNOLITE MAGISTERSKIE

POZIOM KSZTAŁCENIA: studia jednolite magisterskie
PROFIL KSZTAŁCENIA: praktyczny
FORMA STUDIÓW:
- stacjonarne - zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.
- niestacjonarne - zajęcia odbywają się w weekendy oraz sporadycznie w piątkowe popołudnia (z wykorzystaniem formy kształcenia na odległość).
Zarówno na studiach stacjonarnych, jak i niestacjonarnych, zajęcia odbywają się w salach dydaktycznych uczelni – aulach, salach ćwiczeniowych oraz laboratoriach. W planach studiów przewidziano realizację części zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia te ujęte są w planie zajęć i odbywają się w formie synchronicznej, z wykorzystaniem uczelnianej platformy edukacyjnej.
LICZBA SEMESTRÓW: 10 semestrów
UZYSKIWANY TYTUŁ ZAWODOWY: magister
OPIS KIERUNKU
Grafika to kierunek studiów skierowany do osób o nieprzeciętnej kreatywności. Na tym kierunku studenci rozwijają swoje umiejętności nie tylko w zakresie tworzenia grafiki, ale również w obsłudze profesjonalnych i ciągle rozwijających się technikach i technologiach multimedialnych. W ramach studiów prowadzone są zajęcia z tradycyjnych technik druku artystycznego oraz nowoczesnych i różnorodnych technik wizualizacyjnych i projektowych w opracowaniu o najnowsze oprogramowanie.
OFEROWANE SPECJALNOŚCI
- User Experience Design
- Grafika multimedialna i animacja 3D
- Grafika reklamowa
- Projektowanie środowiska gier komputerowych
REKOMENDOWANE PREDYSPOZYCJE DO PODJĘCIA STUDIÓW
Kandydat powinien wykazywać uzdolnienia plastyczne, kreatywność oraz doskonałe wyczucie estetyki i barw. Powinien cechować się nieszablonowym myśleniem, bogatą wyobraźnią i umiejętnością przekładania swoich pomysłów na konkretne projekty. Mile widziana jest pasja do sztuki, malarstwa, animacji filmowej oraz projektowania, a także zainteresowanie pokrewnymi dziedzinami, takimi jak filozofia czy marketing. Znajomość tych obszarów pozwala na bardziej świadome i innowacyjne podejście do twórczości. Kandydat powinien również wykazywać chęć eksplorowania nowych koncepcji oraz zaangażowanie w ich realizację.
WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
- Rysunek
- Fotografia
- Liternictwo
- Multimedia
- Typografia
- Edytorstwo
- Malarstwo
- Grafika projektowa
- Grafika warsztatowa – druk wypukły
- Typografia
- Projektowanie kampanii wizerunkowych w oparciu o sztuczną inteligencję
- Twórcze wykorzystanie sztucznej inteligencji
- Ergonomia informacji wizualnej
- Komunikacja wizualna
- Obrazowanie cyfrowe
- Grafika bitmapowa i wektorowa
- Grafika 3D
- Montaż i edycja filmu cyfrowego
- Filmowe efekty specjalne
- Interdyscyplinarne projekty twórcze
- Pracownia działań multigraficznych
WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO
Specjalność: User Experience Design
- Specyfika i metody badań UX
- Plan badania i techniki prowadzenia wywiadu
- Tworzenie person i map empatii
- Strategia i definicja produktu
- Design studio
- Użyteczność i dostępność produktu
- Prototypowanie
- Projektowanie web i mobile
Specjalność: Grafika multimedialna i animacja 3D
- Podstawy reżyserii i montażu
- Podstawy sztuki operatorskiej
- Modelowanie 3D i wizualizacja
- Technologie przekazu medialnego
- Wizualizacja i animacja komputerowa
- Realizacja dźwięku
- Projektowanie aplikacji mobilnych
- Projektowanie stron www
Specjalność: Grafika reklamowa
- Podstawy poligrafii
- Tworzenie wizerunku
- Grafika wydawnicza
- Identyfikacja wizualna marki
- Technologie przekazu medialnego
- Współczesne metody wizualizacji produktu
- Grafika www
- Infografika
- Projektowanie opakowań
Specjalność: Projektowanie środowiska gier komputerowych
- Kreacja środowiska 2D w silniku gry
- Perspektywa w technikach rysunkowych
- Projektowanie postaci
- Techniki obrazowania cyfrowego
- Grafika 3D w grach komputerowych
- Obrazowanie koncepcyjne w grach
- Teoria i historia gier
PRAKTYKI ZAWODOWE
Celem praktyki zawodowej jest nabycie przez studentów umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej uzyskanej w toku studiów, do zastosowania praktycznego. W ramach studiów wymagane jest odbycie 6 miesięcy praktyk realizowanych w trakcie przerw wakacyjnych.
PROFIL ABSOLWENTA
Absolwent kierunku Grafika posiada szeroką i interdyscyplinarną wiedzę z zakresu historii sztuki oraz znaczenia sztuki w rozwoju kultury i społeczeństwa. Nabyte na studiach doświadczenie warsztatowe, umiejętności plastyczne i uzyskana wiedza pozwala na kreatywne podejmowanie wyzwań współczesnej sztuki przy wykorzystaniu zaawansowanych programów graficznych. Jest przygotowany do twórczego i świadomego podejmowania wyzwań współczesnej sztuki: od ilustracji, projektowania identyfikacji wizualnej, aż po animację i grafikę użytkową. Kompetencje te umożliwiają mu nie tylko swobodną działalność artystyczną, ale także skuteczne funkcjonowanie w branży kreatywnej, reklamowej czy medialnej.
PERSPEKTYWY PRACY
- Agencje reklamowe
- Studia grafiki komputerowej
- Wydawnictwa
- Własna działalność gospodarcza
- Telewizja
- Galerie sztuki
- Instytucje wystawiennicze