GRAFIKA — STUDIA JEDNOLITE MAGISTERSKIE

Studia Grafiki w woj. Śląskim, Katowice

POZIOM KSZTAŁCENIA: studia jednolite magisterskie

PROFIL KSZTAŁCENIA: praktyczny

 FORMA STUDIÓW: 

  • stacjonarne - zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.
  • niestacjonarne - zajęcia odbywają się w weekendy oraz sporadycznie w piątkowe popołudnia (z wykorzystaniem formy kształcenia na odległość).
    Zarówno na studiach stacjonarnych, jak i niestacjonarnych, zajęcia odbywają się w salach dydaktycznych uczelni – aulach, salach ćwiczeniowych oraz laboratoriach. W planach studiów przewidziano realizację części zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia te ujęte są w planie zajęć i odbywają się w formie synchronicznej, z wykorzystaniem uczelnianej platformy edukacyjnej.

LICZBA SEMESTRÓW: 10 semestrów 

UZYSKIWANY TYTUŁ ZAWODOWY: magister

OPIS KIERUNKU

Grafika to kierunek studiów skierowany do osób o nieprzeciętnej kreatywności. Na tym kierunku studenci rozwijają swoje umiejętności nie tylko w zakresie tworzenia grafiki, ale również w obsłudze profesjonalnych i ciągle rozwijających się technikach i technologiach multimedialnych.  W ramach studiów prowadzone są zajęcia z tradycyjnych technik druku artystycznego oraz nowoczesnych i różnorodnych technik wizualizacyjnych i projektowych w opracowaniu o najnowsze oprogramowanie.

OFEROWANE SPECJALNOŚCI

  • User Experience Design
  • Grafika multimedialna i animacja 3D
  • Grafika reklamowa
  • Projektowanie środowiska gier komputerowych

REKOMENDOWANE PREDYSPOZYCJE DO PODJĘCIA STUDIÓW

Kandydat powinien wykazywać uzdolnienia plastyczne, kreatywność oraz doskonałe wyczucie estetyki i barw. Powinien cechować się nieszablonowym myśleniem, bogatą wyobraźnią i umiejętnością przekładania swoich pomysłów na konkretne projekty. Mile widziana jest pasja do sztuki, malarstwa, animacji filmowej oraz projektowania, a także zainteresowanie pokrewnymi dziedzinami, takimi jak filozofia czy marketing. Znajomość tych obszarów pozwala na bardziej świadome i innowacyjne podejście do twórczości. Kandydat powinien również wykazywać chęć eksplorowania nowych koncepcji oraz zaangażowanie w ich realizację.

WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO

  • Rysunek
  • Fotografia
  • Liternictwo 
  • Multimedia
  • Typografia
  • Edytorstwo
  • Malarstwo
  • Grafika projektowa
  • Grafika warsztatowa – druk wypukły
  • Typografia
  • Projektowanie kampanii wizerunkowych w oparciu o sztuczną inteligencję
  • Twórcze wykorzystanie sztucznej inteligencji 
  • Ergonomia informacji wizualnej
  • Komunikacja wizualna
  • Obrazowanie cyfrowe
  • Grafika bitmapowa i wektorowa
  • Grafika 3D
  • Montaż i edycja filmu cyfrowego 
  • Filmowe efekty specjalne
  • Interdyscyplinarne projekty twórcze
  • Pracownia działań multigraficznych

WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO

Specjalność: User Experience Design

  • Specyfika i metody badań UX
  • Plan badania i techniki prowadzenia wywiadu
  • Tworzenie person i map empatii
  • Strategia i definicja produktu
  • Design studio
  • Użyteczność i dostępność produktu
  • Prototypowanie
  • Projektowanie web i mobile

Specjalność: Grafika multimedialna i animacja 3D

  • Podstawy reżyserii i montażu
  • Podstawy sztuki operatorskiej
  • Modelowanie 3D i wizualizacja
  • Technologie przekazu medialnego
  • Wizualizacja i animacja komputerowa
  • Realizacja dźwięku
  • Projektowanie aplikacji mobilnych
  • Projektowanie stron www

Specjalność: Grafika reklamowa

  • Podstawy poligrafii
  • Tworzenie wizerunku 
  • Grafika wydawnicza
  • Identyfikacja wizualna marki
  • Technologie przekazu medialnego
  • Współczesne metody wizualizacji produktu
  • Grafika www
  • Infografika
  • Projektowanie opakowań

Specjalność: Projektowanie środowiska gier komputerowych

  • Kreacja środowiska 2D w silniku gry
  • Perspektywa w technikach rysunkowych
  • Projektowanie postaci
  • Techniki obrazowania cyfrowego
  • Grafika 3D w grach komputerowych 
  • Obrazowanie koncepcyjne w grach
  • Teoria i historia gier

PRAKTYKI ZAWODOWE

Celem praktyki zawodowej jest nabycie przez studentów umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej uzyskanej w toku studiów, do zastosowania praktycznego. W ramach studiów wymagane jest odbycie 6 miesięcy praktyk realizowanych w trakcie przerw wakacyjnych.   

PROFIL ABSOLWENTA

Absolwent kierunku Grafika posiada szeroką i interdyscyplinarną wiedzę z zakresu historii sztuki oraz znaczenia sztuki w rozwoju kultury i społeczeństwa. Nabyte na studiach doświadczenie warsztatowe, umiejętności plastyczne i uzyskana wiedza pozwala na kreatywne podejmowanie wyzwań współczesnej sztuki przy wykorzystaniu zaawansowanych programów graficznych. Jest przygotowany do twórczego i świadomego podejmowania wyzwań współczesnej sztuki: od ilustracji, projektowania identyfikacji wizualnej, aż po animację i grafikę użytkową. Kompetencje te umożliwiają mu nie tylko swobodną działalność artystyczną, ale także skuteczne funkcjonowanie w branży kreatywnej, reklamowej czy medialnej.

PERSPEKTYWY PRACY

  • Agencje reklamowe
  • Studia grafiki komputerowej
  • Wydawnictwa
  • Własna działalność gospodarcza
  • Telewizja
  • Galerie sztuki
  • Instytucje wystawiennicze