GRAFIKA — STUDIA JEDNOLITE MAGISTERSKIE

Rekrutacja na semestr letni roku akademickiego 2024/2025 na studia niestacjonarne prowadzone w języku polskim rozpoczęła się w dniu 16.12.2024 r.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE REKRUTACJI!
POZIOM KSZTAŁCENIA: studia jednolite magisterskie
PROFIL KSZTAŁCENIA: praktyczny
FORMA STUDIÓW:
- stacjonarne
- niestacjonarne
LICZBA SEMESTRÓW: 10 semestrów
UZYSKIWANY TYTUŁ ZAWODOWY: magister
OPIS KIERUNKU:
Grafika to kierunek studiów skierowany do osób o nieprzeciętnej kreatywności. Na tym kierunku studenci rozwijają swoje umiejętności nie tylko w zakresie tworzenia grafiki, ale również w obsłudze profesjonalnych i ciągle rozwijających się technikach i technologiach multimedialnych. W ramach studiów prowadzone są zajęcia z tradycyjnych technik druku artystycznego oraz nowoczesnych i różnorodnych technik wizualizacyjnych i projektowych w opracowaniu o najnowsze oprogramowanie.
OFEROWANE SPECJALNOŚCI:
- User Experience Design
- Grafika multimedialna i animacja 3D
- Grafika reklamowa
- Projektowanie środowiska gier komputerowych
REKOMENDOWANE PREDYSPOZYCJE DO PODJĘCIA STUDIÓW:
Kandydat powinien wykazywać uzdolnienia plastyczne, kreatywność oraz doskonałe wyczucie estetyki i barw. Powinien cechować się nieszablonowym myśleniem, bogatą wyobraźnią i umiejętnością przekładania swoich pomysłów na konkretne projekty. Mile widziana jest pasja do sztuki, malarstwa, animacji filmowej oraz projektowania, a także zainteresowanie pokrewnymi dziedzinami, takimi jak filozofia czy marketing. Znajomość tych obszarów pozwala na bardziej świadome i innowacyjne podejście do twórczości. Kandydat powinien również wykazywać chęć eksplorowania nowych koncepcji oraz zaangażowanie w ich realizację.
WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO:
- rysunek
- fotografia
- liternictwo
- multimedia
- typografia
- edytorstwo
- malarstwo
- grafika projektowa
- grafika warsztatowa – druk wypukły
- typografia
- projektowanie kampanii wizerunkowych w oparciu o sztuczną inteligencję
- twórcze wykorzystanie sztucznej inteligencji
- ergonomia informacji wizualnej
- komunikacja wizualna
- obrazowanie cyfrowe
- grafika bitmapowa i wektorowa
- grafika 3D
- montaż i edycja filmu cyfrowego
- filmowe efekty specjalne
- interdyscyplinarne projekty twórcze
- pracownia działań multigraficznych
WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO:
Specjalność: User Experience Design
- specyfika i metody badań UX
- plan badania i techniki prowadzenia wywiadu
- tworzenie person i map empatii
- strategia i definicja produktu
- design studio
- użyteczność i dostępność produktu
- prototypowanie
- projektowanie web i mobile
Specjalność: Grafika multimedialna i animacja 3D
- podstawy reżyserii i montażu
- podstawy sztuki operatorskiej
- modelowanie 3D i wizualizacja
- technologie przekazu medialnego
- wizualizacja i animacja komputerowa
- realizacja dźwięku
- projektowanie aplikacji mobilnych
- projektowanie stron www
Specjalność: Grafika reklamowa
- podstawy poligrafii
- tworzenie wizerunku
- grafika wydawnicza
- identyfikacja wizualna marki
- technologie przekazu medialnego
- współczesne metody wizualizacji produktu
- grafika www
- infografika
- projektowanie opakowań
Specjalność: Projektowanie środowiska gier komputerowych
- kreacja środowiska 2D w silniku gry
- perspektywa w technikach rysunkowych
- projektowanie postaci
- techniki obrazowania cyfrowego
- grafika 3D w grach komputerowych
- obrazowanie koncepcyjne w grach
- teoria i historia gier
PRAKTYKI ZAWODOWE
Celem praktyki zawodowej jest nabycie przez studentów umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej - uzyskanej w toku studiów, do zastosowania praktycznego. W ramach studiów wymagane jest odbycie 6 miesięcy praktyk na realizowanych w trakcie przerw wakacyjnych
PROFIL ABSOLWENTA
Absolwent kierunku Grafika posiada szeroką i interdyscyplinarną wiedzę z zakresu historii sztuki oraz znaczenia sztuki w rozwoju kultury i społeczeństwa. Nabyte na studiach doświadczenie warsztatowe, umiejętności plastyczne i uzyskana wiedza pozwala na kreatywne podejmowanie wyzwań współczesnej sztuki przy wykorzystaniu zaawansowanych programów graficznych. Jest przygotowany do twórczego i świadomego podejmowania wyzwań współczesnej sztuki: od ilustracji, projektowania identyfikacji wizualnej, aż po animację i grafikę użytkową. Kompetencje te umożliwiają mu nie tylko swobodną działalność artystyczną, ale także skuteczne funkcjonowanie w branży kreatywnej, reklamowej czy medialnej.
PERSPEKTYWY PRACY
- Agencje reklamowe
- Studia grafiki komputerowej
- Wydawnictwa
- Własna działalność gospodarcza
- Telewizja
- Galerie sztuki
- Instytucje wystawiennicze