ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR VAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE
Na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) stosuje się następujące zasady przy wystawianiu faktur potwierdzających wniesienie opłaty za usługi edukacyjne:
- Fakturę VAT potwierdzającą dokonanie opłaty za usługi edukacyjne wystawia się wyłącznie na podmiot (studenta/słuchacza), z którym zawarta została umowa o naukę.
- Dokonanie wpłaty przez pracodawcę na rzecz swojego pracownika z tytułu świadczonych przez Uczelnię usług edukacyjnych nie zmienia faktu, że usługobiorcą jest pracownik. W takiej sytuacji w wystawionej fakturze pracownik (student) zostanie wskazany jako NABYWCA, natomiast pracodawca będzie figurował jako PŁATNIK.
- Faktura VAT potwierdzająca dokonanie opłaty z tytułu świadczonych usług edukacyjnych może zostać wystawiona na pracodawcę jako nabywcę usługi, wyłącznie w takim przypadku, gdy pracodawca zawrze z Wyższą Szkołą Techniczną w Katowicach umowę cywilnoprawną na przejęcie zobowiązania z tytułu odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na rzecz oddelegowanego pracownika.
- Fakturę VAT dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, a taką osobą jest student, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług wystawia się tylko i wyłącznie na żądanie tych osób.
W związku z powyższym, na podstawie art.106i ust. 6 ustawy o VAT, fakturę VAT wystawiamy na żądanie studenta zgłoszone:
- do końca miesiąca w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty nie później niż 15 dnia następnego miesiąca po otrzymaniu części lub całości zapłaty od nabywcy,
- nie później niż 15 dnia od dnia zgłoszenia żądania-jeżeli żądanie zostało zgłoszone po upływie miesiąca o którym mowa w pkt.1
Fakturę wystawiamy na żądanie studenta zgłoszone w ciągu 3 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym dokonano opłaty za studia.
Po upływie tego terminu nie będzie możliwe wystawienie faktury. Uczelnia może wystawić zaświadczenie o wysokości dokonanej wpłaty.
Żądanie zgłasza się drogą mailową, na adres: agnieszka.szczechowska@akademiaslaska.pl
Faktury po wystawieniu zostają przekazane do odbioru do Kwestury (pokój A 012).