GRAFIKA — STUDIA JEDNOLITE MAGISTERSKIE

Studia Grafiki w woj. Śląskim, Katowice

POZIOM KSZTAŁCENIA: studia jednolite magisterskie

PROFIL KSZTAŁCENIA: praktyczny

 FORMA STUDIÓW: 

  • stacjonarne
  • niestacjonarne

LICZBA SEMESTRÓW: 10 semestrów 

UZYSKIWANY TYTUŁ ZAWODOWY: magister

OPIS KIERUNKU:

Grafika to kierunek studiów skierowany do osób o nieprzeciętnej kreatywności. Na tym kierunku studenci rozwijają swoje umiejętności nie tylko w zakresie tworzenia grafiki, ale również w obsłudze profesjonalnych i ciągle rozwijających się technikach i technologiach multimedialnych.  W ramach studiów prowadzone są zajęcia z tradycyjnych technik druku artystycznego oraz nowoczesnych i różnorodnych technik wizualizacyjnych i projektowych w opracowaniu o najnowsze oprogramowanie.

OFEROWANE SPECJALNOŚCI:

  • User Experience Design
  • Grafika multimedialna i animacja 3D
  • Grafika reklamowa
  • Projektowanie środowiska gier komputerowych

REKOMENDOWANE PREDYSPOZYCJE DO PODJĘCIA STUDIÓW: 

Kandydat powinien wykazywać uzdolnienia plastyczne, kreatywność oraz doskonałe wyczucie estetyki i barw. Powinien cechować się nieszablonowym myśleniem, bogatą wyobraźnią i umiejętnością przekładania swoich pomysłów na konkretne projekty. Mile widziana jest pasja do sztuki, malarstwa, animacji filmowej oraz projektowania, a także zainteresowanie pokrewnymi dziedzinami, takimi jak filozofia czy marketing. Znajomość tych obszarów pozwala na bardziej świadome i innowacyjne podejście do twórczości. Kandydat powinien również wykazywać chęć eksplorowania nowych koncepcji oraz zaangażowanie w ich realizację.

WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO: 

  • rysunek
  • fotografia
  • liternictwo 
  • multimedia
  • typografia
  • edytorstwo
  • malarstwo
  • grafika projektowa
  • grafika warsztatowa – druk wypukły
  • typografia
  • projektowanie kampanii wizerunkowych w oparciu o sztuczną inteligencję
  • twórcze wykorzystanie sztucznej inteligencji 
  • ergonomia informacji wizualnej
  • komunikacja wizualna
  • obrazowanie cyfrowe
  • grafika bitmapowa i wektorowa
  • grafika 3D
  • montaż i edycja filmu cyfrowego 
  • filmowe efekty specjalne
  • interdyscyplinarne projekty twórcze
  • pracownia działań multigraficznych

WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO:

Specjalność: User Experience Design

  • specyfika i metody badań UX
  • plan badania i techniki prowadzenia wywiadu
  • tworzenie person i map empatii
  • strategia i definicja produktu
  • design studio
  • użyteczność i dostępność produktu
  • prototypowanie
  • projektowanie web i mobile

Specjalność: Grafika multimedialna i animacja 3D

  • podstawy reżyserii i montażu
  • podstawy sztuki operatorskiej
  • modelowanie 3D i wizualizacja
  • technologie przekazu medialnego
  • wizualizacja i animacja komputerowa
  • realizacja dźwięku
  • projektowanie aplikacji mobilnych
  • projektowanie stron www

Specjalność: Grafika reklamowa

  • podstawy poligrafii
  • tworzenie wizerunku 
  • grafika wydawnicza
  • identyfikacja wizualna marki
  • technologie przekazu medialnego
  • współczesne metody wizualizacji produktu
  • grafika www
  • infografika
  • projektowanie opakowań

Specjalność: Projektowanie środowiska gier komputerowych

  • kreacja środowiska 2D w silniku gry
  • perspektywa w technikach rysunkowych
  • projektowanie postaci
  • techniki obrazowania cyfrowego
  • grafika 3D w grach komputerowych 
  • obrazowanie koncepcyjne w grach
  • teoria i historia gier

PRAKTYKI ZAWODOWE

Celem praktyki zawodowej jest nabycie przez studentów umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej - uzyskanej w toku studiów, do zastosowania praktycznego. W ramach studiów wymagane jest odbycie 6 miesięcy praktyk na realizowanych w trakcie przerw wakacyjnych   

PROFIL ABSOLWENTA

Absolwent kierunku Grafika posiada szeroką i interdyscyplinarną wiedzę z zakresu historii sztuki oraz znaczenia sztuki w rozwoju kultury i społeczeństwa. Nabyte na studiach doświadczenie warsztatowe, umiejętności plastyczne i uzyskana wiedza pozwala na kreatywne podejmowanie wyzwań współczesnej sztuki przy wykorzystaniu zaawansowanych programów graficznych. Jest przygotowany do twórczego i świadomego podejmowania wyzwań współczesnej sztuki: od ilustracji, projektowania identyfikacji wizualnej, aż po animację i grafikę użytkową. Kompetencje te umożliwiają mu nie tylko swobodną działalność artystyczną, ale także skuteczne funkcjonowanie w branży kreatywnej, reklamowej czy medialnej.

PERSPEKTYWY PRACY

  • Agencje reklamowe
  • Studia grafiki komputerowej
  • Wydawnictwa
  • Własna działalność gospodarcza
  • Telewizja
  • Galerie sztuki
  • Instytucje wystawiennicze